Robs feitje van de maand: 5 tips om slank en vitaal van de lente te genieten!

Robs feitje van de maand: 5 tips om slank en vitaal van de lente te genieten!

Uncategorized -

De lente komt er weer aan! De dagen beginnen vroeger en de avonden duren langer. De koude winter heeft er voor gezorgd dat er een paar pondjes zijn bijgekomen. Maar niet getreurd, met de juiste work-out kun je werken aan  een killer body voor het bikiniseizoen of gewoon fit en gezond de lente in. Hier zijn de tips om slank en vitaal van de lente te genieten.

Beweeg meer

Met het mooie lente weer is het heerlijk om naar buiten te gaan. Maak een stevige wandeling in het bos of over het strand of pak de fiets. Of doe mee aan onze Active Outdoor Training die per 1 april is gestart. Voor een killer body doe dan mee aan onze Killer Body Workout van maandag avond of laat een killer body cardio- of krachttrainingsschema samenstellen door een van onze instructeurs!

Eet lichte maaltijden

In de winter hebben we bescherming nodig tegen de kou. Daarom hebben we vaak behoefte aan warme en stevige maaltijden. Zodra het lente wordt, veranderen de behoeftes van ons lichaam we gaan naar buiten, bewegen meer en dus ook zin in lichtere maaltijden. Kies voor lichte en frisse gerechten met voorjaarsgroenten als spinazie, asperges en peulen. Pak ook vaker een stuk fruit of maak een frisse fruitsalade als tussendoortje

Drink water

Bij een gezonde leefstijl is het drinken van voldoende water zeer belangrijk. Vooral tijdens het afvallen moet je lichaam voldoende water binnenkrijgen. Er komen dan veel toxische stoffen vrij die opgeslagen zijn in de vetcellen die het lichaam doormiddel van het drinken van water zal afvoeren. Een ander voordeel van water is dat het calorieloos is en eerder een gevoel van verzadiging bij het eten geeft. Drink bij elke maaltijd een glas water.

Ga op tijd naar bed

Slaap wordt vaak onderschat, maar je hebt zo’n zes tot zeven uur slaap nodig voor het goed functioneren van het lichaam. Te weinig uren slaap heeft invloed op hoe je lichaam voedsel verwerkt, wat tot onnodige kilo’s kan leiden. Daarnaast kan slaapgebrek het immuunsysteem verzwakken waardoor je kwetsbaarder bent voor virussen. En een ander voordeel je wordt uit gerust wakker.

Volg een zonnebankkuurtje

In de wintermaanden hebben we bijna allemaal een tekort aan vitamine D, dat door zonlicht aangemaakt wordt. Zonlicht is nu nog minimaal, maar probeer toch zoveel mogelijk zon te krijgen. Je kunt de te korten aanvullen door een wekelijks gebruik te maken van de zonnebank. En daarnaast is de zonnebank een goede voorbereiding op de zomer.

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website

FitnessGYM theme only for $58

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 8:15 tot 22:00 uur, zaterdag & zondag van 8:15 tot 15:00 uur